Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Hur gick det till...?

Plötsligt har mina valpar blivit tre veckor - hur gick det till? Tiden har gått sååå fort. Alla mår bra och verkar nöjda med livet; för det mesta...

Om en vecka kommer första valpspekulanten hit för att träffa oss, det gläder vi oss mycket åt.


 


 


 


 


 

Vi har nu flyttat från vår lugna trygga vrå i vardagsrummet där valparna föds, till det mer aktiva köket.

Familjens alla hundar har hälsat på i den nya valphagen och nosat på, tvättat och legat hos valparna när jag har lämnat hagen.

Den nya hagen är mycket större och det är bra när valparna börjar utforska världen, men mesta tiden ligger de och sover.


Valparna har också fått smaka på annan mat än mammas goda varma mjölk - köttfärs. DET är gott tycker alla. De har idag också för första gången fått smaka på Starter (RC:s valpfoder) och det var också gott. Jag uppskattar verkligen att valparna har börjat äta lite annat, dom börjar bli stora och jobbiga när dom diar.


TATI

 
 
Ingen bild

Lilja

13 augusti 2010 22:05

Och jag som tyckte det var svårt att mata fem! Fast jag är smal och snygg nu igen! Ingen mjölkko längre! Snart är du oxå prinsessa igen...

Airescot Splendid Sunday, NORD UCH whippet

15 augusti 2010 15:47

Jaa du Lilja, men du är ju en liten phalene så du var jätteduktig med dina fem! Idag har jag börjat stå när de diar för de är såna monster när jag lägger mig ner med dem. Som tur är når alla upp till "mjölkbaren".

 
Trine Kildahl

Trine Kildahl

15 augusti 2010 13:16

Hei,
for noen vakre bebiser!! Og så skjønne farger!!!
Whippetvalper er noe av det vakreste som finns!!!
Lykke til med de små livene!!!
Klem fra Norge!!!

http://www.emprezy.com

Airescot Splendid Sunday, NORD UCH whippet

15 augusti 2010 15:45

Ja visst är det härligt med alla färger!
Nu väntar vi på Puumas små :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här är fortfarande mycket snö kvar, men för var dag blir det ljusare - härligt! Det har varit dåligt med ordentliga promenader under en lång tid pga att det varit väldigt kallt, lääänge. Matte har nog försökt, men med en whippet som blir tvåbent i ...

Ni som skriver frågor i bloggen, var snäll maila mig i stället, eller ring! Trollsångens kennel UllaBritta ideryd 070-647 89 35 0926-105 45 e-mail: ullabritta_i@yahoo.com hemsida http://www.trollsangen.se Hemsidan uppdateras sällan ,...

När Tilda fotograferade valparna fanns det också tid att kela och sitta i knät, till valparnas stora lycka.   T.v. Krizia (tik) t.h. Laura (tik). Laura kallas mest 'Lilla Blå'   Lilla Blå (Laura) i Tildas famn. Laura är, tillsammans med...

Valparna älskar att springa runt och leka med varandra i den fluffiga nysnön som föll natten mot lördag och söndag.         Jag klarar mig utan snöpulsning ;-) TATI ...

Ovido - Quiz & Flashcards