Alla inlägg under juli 2010

 

Det är fullt vid mjölkbaren :-)


TATI

  

Med tanke på att jag är en prinsessa, enligt mina tvåbeningar, så borde de väl anställa en amma?!

Igår, när mina valpar var sex dygn gamla, så drabbades jag av en oootrolig längtan efter att få sitta i mattes knä igen. Det kändes som evigheter sedan.


Tänkt och gjort – jag lämnade mina små ensamma i valplådan och satt säkert en dryg halvtimme alldeles stilla, lutad mot mattes bröst i TV-fåtöljen. Ååååh så skönt det var!

Mina kennelkompisar försökte locka mig att komma med dem ut i trädgården genom att högljutt rusa ut genom verandadörren, men se DET gick jag inte på :-). Jag satt lugnt kvar lutad mot matte.


Annars säger matte att jag är en jätteduktig mamma till min stora kull. Jag ammar och sköter dem klanderfritt. Men som sagt, är man prinsessa så är man...


Kram till er alla från

prinsessan TATI

Matte har fått förfrågan om vad Alfonso, valparnas pappa, har för meriter. Upptäckte att han var lite slarvigt presenterad.

Han är född i maj 2008 e. IT CH Sobresalto Tallyho u. INT CH, NORD UCH, EE CH Airescot Royal Rose.

Alfonso har 2 cert på utställning samt 1 R CACIB, samt flera ck. Bild kommer.


TATI

Nu har matte laddat ner de första bilderna på valparna från kameran. Här är mina valpar 3 dygn.


  

Jag och valparna är nöjda


  

Valpputs



  

En av tikarna


  

Hela gänget


  

Här är två av åtta...


  

...två till...


  

...och två till...


 

...å slutligen de sista två


Idag har matte kollat på namn.men hon är inte riktigt nöjd ännu...


TATI 




...vilket jag inte trodde skulle hända. Nåja, det blir säkert bra, men det kan bli lite ojämnt med bloggandet beroende på hur upptagen jag är med mina små nyfödda valpar.


I förrgår, måndag den 19 juli mellan 12.35 och 17.05, födde jag åtta små pigga valpar; 3 hanar och 5 tikar. Pappa till de små är Trollsångens Alfonso d'Aragona (e. IT CH Sobresalto Tallyho u. INT, NORD U CH, EE CH Airescot Royal Rose). Min farmor, A. Royal Rose, bloggade förresten när Alfonso och hans syskon var små. Den bloggen kan du läsa här om du vill http://zaffran.bloggagratis.se


Själv kallas jag Tati, men i registreringsbeviset heter jag NORD UCH Airescot Splendid Sunday.


Nu är det dags att vila för natten, imorgon kommer nog lite bilder.


Hälsningar från
Världens bästa TATI


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards